Lekcijā Prof. Rotšteina skaidroja loģiskās, lingvistiskās, antropoloģiskās un psiholoģiskās atšķirības skaitīšanas un mērījumu procesā, kā arī norādīja uz to, kā iespējams veikt precīzus salīdzinājumus ar aptuvenām vērtībām. Galvenā atšķirība skaitot un mērot ir tā, ka skaitīšana ir matemātisks kartējums ar naturālu, savukārt mērījums – reālu skaitļu kopu.
Lekcijas gaitā tika arī norādīts uz kultūras ietekmi skaitīšanas un mērījumu procesā un kā piemērs radikāli atšķirīgai skaitīšanas un mērījumu uztverei minēta Dienvidamerikas pamatiedzīvotāju kopiena.
Lekcijā bija izvērsti pamatojumi no dažādu valodu analīzes, tostarp, angļu, ungāru, krievu, ķīniešu u.c.
Lekcijas dalībniekiem bija iespēja iepazīties arī ar profesores nupat izdoto grāmatu “Semantics for Counting and Measuring”, ko viņa 15. maijā atklāja Latvijas Nacionālajā bibliotēkā. Grāmatas eksemplāru profesore uzdāvināja arī Latvijas Universitātes bibliotēkai.
S. Rotšteina studējusi Oksfordas Universitātē un Masačusetsas Tehnoloģiju Institūtā, bijusi profesore un viesprofesore vairākos pasaulē vadošos pētniecības centros ASV, Eiropā, Ķīnā u.c.. Šobrīd S. Rotšteina ir profesore Bar-Ilana Universitātē Izraēlā un Gonda Multidisciplinārājā smadzeņu pētniecības centrā.
Lekcija notika, sadarbībā ar Accenture Latvia rīkoto, semināru “Mad science” ietvaros, un to apmeklēja kupls klausītāju skaits no dažādām Latvijas Universitātes fakultātēm un interesantiem ārpus universitātes.