Pēc fakultātes studējošo pašpārvaldes iniciatīvas 26.novembrī notika "Diskusiju vakars ar pasniedzējiem", uz kuru bija ieradušies 9 docētāji un kādi padsmit studenti.

26.novembra diskusiju vakara kopsavilkums (Marta Lapiņa, Avars Šāblis)

Novērojums: studentu progresu mācību vielas apguvē sekmētu praktiskās nodarbības, kuru skaits atbilstu teorijas lekciju skaitam, kā labs piemērs tika minēts Matemātiskās analīzes lekcijas. Komentāri: Praktiskās nodarbības jau eksistē arī Programmēšanā un citos kursos. Spriežot pēc paustajiem viedokļiem, praktiski piemēri ir nepieciešami Algebrā. Jāatrod veids, kā sabalansēt šī kursa teorijas un praktisko daļu. Iespējams, var izmantot noteiktas konsultācijas, lai tikai risinātu uzdevumus, iepriekš par to paziņojot. Novērojums: mājasdarbu grafiks būtu jāveido sabalansēts, lai tas būtu saskaņots starp pasniedzējiem  tā un ar minimālu termiņu pārklāšanos. Mājasdarbi uz teoriju vērstos priekšmetos, tādos kā matemātikas, būtu jānodod biežāk. Atsevišķus mājasdarbus, kurus ir izpildījuši maz studentu, būtu vērts ar līdzīgu uzdevumu palīdzību paskaidrot lekcijās. Komentāri: jāatrod līdzsvars starp mājasdarbu uzdošanas biežumu un pasniedzēja kapacitāti tos labot. Ja mājasdarbu labošanai pasniedzējam nepietiktu laika, rastos nepieciešamība pēc asistenta. Novērojums: studentiem dažkārt rodas maldīgs priekšstats par to, ka ir izprasts uzdevums, tādēļ viņi nemeklē pasniedzēja palīdzību un problēmas ar uzdevuma saprašanu atklājas tā izpildes vai pat atrādīšanas brīdī. Uz uzdevuma nosacījumiem būtu vēršama papildus uzmanība. Kā arī, ja uzdevumā ir minēta skolā mācīta viela, tad students jūtas pārliecināts, ka uzdevuma nosacījumi izprasti.  Vietā būtu atgādinājums studentiem, ka paļauties tikai uz skolas vielu nav ieteicams, arī tad, ja pirmajā kursā pasniegtais šķiet viegls vai atkārto skolā mācīto. Novērojums: teorijas apguvi intensīvāku padara tās atprasīšana eksāmenā. Komentāri: pašlaik ir kursi, kuros teorija eksāmenā tiek atprasīta atsevišķi no uzdevumu risināšanas. Perspektīvi ir šo pieeju uzturēt. Novērojums: kā veiksmīgi lekciju materiālu piemēri tika minēti prof. Smotrova un prof. Zutera materiāli un pasniedzēja doc. Rauhvargera lekciju slaidi. Lekcijās labāk uztverami ir prezentāciju materiāli, kas veidoti saskaņā ar prezentāciju veidošanas „labo stilu”, tas ir, teksta apjoms slaidos ir minimāls. Lielāks teorijas apjoms būtu liekams lekciju materiālos, kuri pieejami lejupielādei, taču auditorijas priekšā demonstrēti netiek. Novērojums: tādos kursos, kuros ir aktuāli nozares jaunumi vai specifiski, saistoši vēstures fakti, būtu vērts tos pieminēt auditorijā, lai augtu studentu interese par kursa saturu un ar to saistītu papildinformāciju. Pasniedzēja pozīcija ļauj būt par neaizvietojamu informācijas avotu – var pieminēt gadījumus no nozares vēstures, kā arī ar speciālista plašo redzesloku parādās spēja sniegt informāciju, kuras patstāvīgai iegūšanai students iztērētu ilgāku laiku. Novērojums: jāatgādina studentiem par specsemināru iespējām, jo tajos tiek apspriests jaunākais nozarē un/vai citi nozīmīgi jautājumi.

Dalīties