Sestdien, 9. novembrī, piecas labākās skolēnu un studentu komandas sacentās septītās IT Olimpiādes finālā. Par uzvarētājiem studentu kategorijā tika atzīta Latvijas Universitātes komanda „PENTAKILL” – Roberts Darģis, Jānis Gruzis un Aleksandrs Rilins, savukārt, skolēnu kategorijā labākie bija Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas komanda „Bezsakars” – Mikus Upmalis, Māris Baumanis un Mārtiņš Zariņš.
Otro vietu skolēnu kategorijā ieguva apvienotā Rīgas Klasiskās ģimnāzijas un Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas komanda „Keep calm and carry on”, savukārt trešo vietu un specbalvu par vislabāk izpildīto pirmās kārtas uzdevumu ieguva Daugavpils 9. vidusskolas komanda „Zirgagalva”. Studentu kategorijā otrajā vietā ierindojās Rīgas Tehniskās universitātes komanda „Kvit”.
„Šogad pirmo reizi IT Olimpiādes dalībniekiem bija jāveido programmas apstākļos, kas pietuvināti reālai situācijai industrijā. Liels prieks, ka visiem izdevās panākt rezultātu un piegādāt programmas, demonstrējot izcilas spējas. IT Olimpiādes finālā jaunie profesionāļi parādīja savas spējas strādāt ar mūsdienu tehnoloģiskajiem risinājumiem saspringtos apstākļos,” uzsvēra
Lattelecom Technology Programmatūras risinājuma realizācijas dienesta direktors Aleksejs Beloglazovs.
Finālā dalībnieki izstrādāja programmas darbam ar
Microsoft Kinect tehnoloģiju – tajā iebūvēti infrasarkano staru sensori, kas uztver cilvēka ķermeņa un roku kustības, kā arī mikrofoni un videokameras. Septiņu stundu laikā jaunajiem programmētājiem bija jāpielāgo pusfinālā izstrādātais risinājums – preču elektroniskais katalogs, lai to varētu vadīt ar
Kinect tehnoloģiju.
„
Microsoft Latvia ir gandarīts par iespēju sadarboties ar partneri
Lattelecom Technology un būt daļa no šī pasākuma, atklājot Latvijas jauniešos esošo inovāciju potenciālu un sniedzot iespēju izstrādāt risinājumu ar tehnoloģijām, par kuru eksistenci daļa no dalībiekiem pat nenojauta. Olimpiādes dalībnieki pārsteidza žūriju ar spēju vienas dienas laikā bez priekšzināšanām un nojautas par sagaidāmo fināla uzdevumu izstrādāt strādājošas programmas, kas bija kontrolējamas ar
Kinect palīdzību. Šis konkurss kārtējo reizi apliecina Latvijas jauniešu milzīgo potenciālu," saka Aigars Mačiņš, žūrijas pārstāvis
un Microsoft Latvia tehnoloģiju eksperts.