Foto: (c) Pixabay.com

Līdz šim projektā nr. 8.2.2.0/18/A/010 “Akadēmiskā personāla atjaunotne un kompetenču pilnveide Latvijas Universitātē” vairāki desmiti dalībnieku izmantojuši iespēju stažēties pie komersantiem, lai gūtu noderīgu praktisko pieredzi nozarē, kurā mācībspēki darbojas. Projekta ietvaros ikvienam dalībniekam, kuram ir interese, ir iespēja stažēties 100 līdz 200 stundu apmērā vairāku mēnešu garumā. Šajā reizē savās pārdomās dalījušies Latvijas Universitātes (LU) Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes un LU Vēstures un filozofijas fakultātes docētāji.

Projekta gaitas atskaite: 2020. gada novembris - 2021. gada janvāris

IEVA BITE,
LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Psiholoģijas nodaļa asociētā profesore, 
stažēšanās uzņēmumā SIA "Out Loud":


"Iespēju stažēties uzņēmumā vērtēju ļoti pozitīvi. Tādā veidā varu labāk iepazīt psiholoģijas virziena uzņēmumu darbību saistībā ar dažādu materiālu izstrādi. Tas man kā speciālistam ir ļoti noderīgi. Būtiski bija iepazīties ar to, kā tieši darbojas uzņēmums, to kādā veidā var komunicēt par spēlēm, materiāliem, kas ir ļoti praktiski, noderīgi. Stažēšanās pieredze sniedza ieguvumu manai interesei par attīstības psiholoģiju un attīstības traucējumu jomu. Stažējoties, esmu guvusi iespēju veicināt sadarbību ar dažādām izglītības iestādēm un konsultāciju centriem. Sadarbības aspekts ir īpaši nozīmīgs konkrētu palīdzības iespēju attīstībā šajā jomā, piemēram, kā novērst vardarbību, veicināt bērnu un jauniešu pozitīvu uzvedību stundās un starpbrīžos, kā par to sarunāties ar bērniem, lai tas būtu viņiem saistoši. Sadarbojoties ar uzņēmumu, esmu paplašinājusi savu redzesloku, nokļuvusi tuvāk reālajai videi un praktiskajai darbībai, kā arī sniegusi savu ieguldījumu emociju vērtību spēles izstrādē. Ieguvumi, kurus vēl vēlos uzsvērt, ir iegūtie starptautiskie kontakti, pieredzes apmaiņa par izglītības jomu, traucējumu mazināšanas, psiholoģiskās palīdzības un uzvedības korekcijas jautājumiem ar tādām valstīm kā Somija, Itālija, Islande, Norvēģija un citām."

 

IVARS AUSTERS,
LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Psiholoģijas nodaļas profesors, 
stažēšanās uzņēmumā VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija”:


"Protams, ka uz stažēšanās procesu savu ietekmi ir atstājuši Covid ierobežojumi, jo daļēji darbs jāveic attālināti, bet kopumā iegūto stažēšanās laikā vērtēju kā noderīgu. Mana stažēšanās CSDD bija pastarpināti saistīta ar psiholoģijas virzienu, vairāk mani pienākumi saistījās ar datu iegūšanu, iepazīšanos ar pētījumu metodoloģiju, datu avotiem, kas nākotnē būs noderīgi arī ar psiholoģiju saistītos pētījumos. Esmu piedalījies vairāku tehnisko darbu veikšanā, piemēram, noteikumu izstrādē attiecībā uz to, kādiem pētījumiem jābūt iepirktiem. Stažēšanās laikā esmu labāk sapratis, kā norisinās procesi, iepazinies ar jauniem cilvēkiem, paplašinājis savu kontaktu loku, uzzinājis papildu informāciju par projektu virzību, vērojis procesus un uzzinājis daudz jauna." 

 

EDGARS NARKĒVIČS,
LU Vēstures un filozofijas Filozofijas un ētikas nodaļas lektors,
stažēšanās uzņēmumā SIA "Rīgas Laiks":

"Ļoti interesanta un radoši vērtīga pieredze kā tulkam. Sadarbībā ar “Rīgas Laiks” redaktoriem un pateicoties viņu padomiem, stažēšanās laikā esam izskatījuši tulkošanas stratēģijas un veidojuši brīnišķīgu koleģiālo sadarbību. Pieredze, ko esmu guvis stažēšanās laikā, ir veicinājusi iespēju nodot savas zināšanas plašākam cilvēku lokam. Man ir bijusi iespēja iedziļināties dažos “Rīgas Laiks” projektos, vērot kā žurnāla darbības loks paplašinās arī ārpus žurnāla, veidojot kursus, video materiālus un citas līdzīgas aktivitātes. Sadarbība ar uzņēmumu ir izveidojusies ļoti laba, un, iespējams, ka tā turpināsies arī pēc stažēšanās noslēguma. Šajā laikā man ir bijusi iespēja paplašināt sociālās un saskarsmes pieredzes spektru, kas saistīts ar profesionāliem pienākumiem." 

 

Dalīties

Saistītais saturs

Docētāji stažējoties pilnveido pedagoģiskā procesa plānošanu
24.04.2020.

Docētāji stažējoties pilnveido pedagoģiskā procesa plānošanu