Skolotāji dalās savā pieredzē par kombinēto mācīšanos Latvijas Fizikas skolotāju asociācijas konferencē, darbnīcā “Rotācijas kinematika un dinamika Fizika II kursā ar Kāna akadēmijas fizikas video”.
Skolotāji dalās savā pieredzē par kombinēto mācīšanos Latvijas Fizikas skolotāju asociācijas konferencē, darbnīcā “Rotācijas kinematika un dinamika Fizika II kursā ar Kāna akadēmijas fizikas video”.

Šoruden trīs skolotāji no dažādām Latvijas skolām izmēģināja, kā ir mācīt un mācīties, izmantojot video materiālus par rotācijas kinemātiku un dinamiku Fizika II kursā 12. klasē. Ar savu pieredzi viņi dalījās Latvijas Fizikas skolotāju asociācijas konferencē, kas notika 10. un 11. oktobrī Bauskā.

Latvijas Universitāte, ar Fonds AUGT atbalstu, turpina attīstīt projektu “Kombinētā mācīšanās ar Kāna akadēmiju fizikas mācību procesa pilnveidei vidusskolā”, kura mērķis ir noskaidrot, vai Latvijas skolās iespējams mācīt fiziku, apvienojot tradicionālās metodes ar izglītības tehnoloģiju risinājumiem – piemēram, brīvi pieejamajām Kāna akadēmijas (khanacademy.org) videolekcijām.

Kombinētā mācīšanās ir daudzveidīga, un katrs skolotājs izmēģināja atšķirīgu pieeju:

  • Ludmila no Rīgas 40. vidusskolas izmantoja apvērstās klases metodi, kurā skolēni mājās skatījās video un apguva teoriju, bet klasē kopā ar skolotāju pārrunāja neskaidro un risināja praktiskos uzdevumus.
  • Guntars no Talsu Valsts ģimnāzijas izmantoja elastīgo modeli, kurā skolēni klasē patstāvīgi skatījās video un risināja uzdevumus sev piemērotā tempā, bet skolotājs sniedza atbalstu un vadīja procesu.
  • Marta no Rīgas Angļu ģimnāzijas drosmīgi izvēlējās projektos balstīto pieeju: skolēni paši apguva teoriju no video un grupās izveidoja savus izskaidrojošos video par apgūto, skolotāja konsultēja skolēnus video tapšanas procesā.

Visiem skolotājiem bija līdzīgs secinājums – pārejot no tradicionālās stundu vadīšanas uz kombinēto mācīšanos, lielākais izaicinājums bija atteikties no kontroles klasē un ļaut skolēniem pašiem plānot, ko un kad mācīties. Arī skolēnu atsauksmes parādīja, ka mācībām ar video nepieciešama pašmotivācija. Viņiem patika iespēja mācīties savā tempā, individuāli. Ar iespēju atkārtoti skatīties neskaidros tematus. Kopumā video angļu valodā bija saprotami, tomēr dažkārt valodas barjera radīja grūtības, it īpaši brīžos, kad video trāpījās atšķirīgi termini un apzīmējumi, bija grūti noturēt uzmanību bez skolotāja klātbūtnes un atbalsta.

Lai padarītu video pieejamākus un saprotamākus visiem, tie tiek tulkoti latviešu valodā un papildināti ar transkriptiem latviešu valodā, kopsavilkumiem un ekspertu komentāriem, kā arī fizikas terminu skaidrojumiem. Visi materiāli pieejami īpaši izveidotajā mācību platformā: luka.lu.lv.

Paldies skolotājiem par drosmi izmēģināt jauno! 

Dalīties