Lai veicinātu izpratni par datoriku un programmēšanu, LU Datorikas fakultāte ar Latvijas Universitātes Fonda un AS „4finance” atbalstu ir izveidojusi Jauno datoriķu skolu, kur ikvienam interesentam bez maksas ir iespējams noskaidrot, ko nozīmē programmēt. Jauno datoriķu skolas nodarbības ir iespējams apgūt patstāvīgi tiešsaistē, bet var arī saņemt pasniedzēja konsultācijas un palīdzību.

Jau vairākus gadus plašsaziņas līdzekļos var redzēt un dzirdēt informāciju par informācijas tehnoloģijas nozares attīstību, nepieciešamo darbaspēku un IT studiju programmu popularitāti. Šo faktoru ietekmē daudzi jaunieši izvēlas studēt informācijas tehnoloģijas. Taču, uzsākot studijas, daļa jauniešu saprot, ka sākotnēji nav izpratuši studiju būtību – studējot datorzinātni, netiks mācīts, kā lietot jau esošas datorprogrammas un jau esošus rīkus, bet gan tiks mācīts kā var izveidot jaunas programmas un jaunus rīkus.
„Jauno datoriķu skolas 2014. gada nodarbībās aplūkosim jaunu, modernu skolu programmēšanas valodu Scratch. Šīs Scratch pamācības, programmu piemēri un videomateriāli ir veidoti ar mērķi piedāvāt vienkāršu, viegli un patstāvīgi īsā laikā (dažās stundās) apgūstamu programmēšanas valodu un rīku skolēniem, kuriem skolā nav bijusi programmēšana, vai tā apgūta niecīgā apjomā.  Scratch ir pasaulslavenā Masačūsetas Tehnoloģiskā institūta (ASV, Kembridža, Masačūseta) mūžizglītības grupas Lifelong Kindergarten projekts.  Kaut arī Scratch 2.0 ir vienkārša valoda, tajā var veidot arī sarežģītākas programmas, piemēram, tādas, kas strādā ar mikrofonu, tīmekļa kameru un mikrokontrolleriem. Scratch pamēģināšana varētu palīdzēt pašiem saprast, vai jūs programmēšanas abstraktā domāšana interesē un tā padodas, vai ir pamatota vēlme (vai ne-vēlme) studēt programmēšanu Latvijas Universitātes Datorikas fakultātē vai citur,” par Jauno datoriķu skolu stāsta LU Datorikas fakultātes docents Imants Gorbāns.
Jauno datoriķu skolas nodarbībām nav vecuma ierobežojuma, iesaistīties var jebkura vecuma bērni, skolēni un pieaugušie, kuri vēlas izprast programmēšanas būtību.    

Share