28.-29. maijā Holandē, šosejas A270 posmā no Helmondas līdz Eindhovenai, norisināsies otrais lielais kooperatīvās braukšanas izaicinājums “Grand Cooperative Driving Challenge 2016 (GCDC)”, kurā desmit dalībnieku komandas no sešām Eiropas valstīm (Francijas, Spānijas, Zviedrijas, Latvijas, Vācijas, Nīderlandes) ar transportlīdzekļiem, kas ir aprīkoti ar papildus sensoriem, precīzām pozicionēšanas sistēmām, datoriem un bezvadu komunikācijas iekārtām, sacentīsies savā starpā un demonstrēs jaunākos sasniegumus transportlīdzekļu automatizācijā.

Izaicinājuma ietvaros transportlīdzekļi, balstoties uz informāciju par apkārtējo vidi un komunikāciju ar citiem dalībniekiem, pieņem efektīvākos un drošākos lēmumus par vadību, kontrolējot bremzes un gāzi, līdzīgi kā vieda kruīza kontrole. Atšķirībā no pirmā izaicinājuma, kas norisinājās 2011. gadā, šoreiz arī stūres vadīšana tiks uzticēta datoram un vadītājs pārvērtīsies par novērotāju ar iespēju pārņemt kontroli, ja tomēr tas būs nepieciešams. Izaicinājums notiek ES 7. ietvara projekta “i-GAME” ietvaros, kuru atbalsta Eiropas Komisija. Projekta mērķis ir palielināt satiksmes drošību un plūsmu, kā arī mazināt degvielas patēriņu un izmešus. Ceļu satiksme vēl joprojām saskaras ar dažādu sastrēgumu, satiksmes drošības un izmešu jautājumu izaicinājumiem. Transportlīdzekļu automatizācija, komunikācija (datu apmaiņa) ar citiem transportlīdzekļiem un apkārtējo vidi spētu atrisināt daļu no šīm problēmām. Lai to padarītu iespējamu, ir skaidri jāzina, kad un kā šai komunikācijai jānotiek, turklāt jāņem vērā dažādu transportlīdzekļu ražotāju un valstu noteikumi. “i-GAME” projekta ietvaros tiek izstrādāts kolektīvās automatizētās braukšanas koncepts, kas izaicinājumā tiks aprobēts. Latviju šajā izaicinājumā pārstāvēs LU Datorikas fakultātes (DF), Elektronikas un datorzinātņu institūta (EDI) un Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) apvienotā komanda, kuras sastāvā ir DF doktorants, EDI zinātniskais asistents Ingars Ribners, DF doktorants, EDI pētnieks Krišjānis Nesenbergs, DF docents Reinholds Zviedris un DF bakalaura programmas students Henrijs Smelēns. Komanda izaicinājumā startēs ar automašīnu Mazda 6. Pielāgot Mazda 6 bāzes modeļa stūres un bremzes vadību sacensību prasībām palīdzēja RTU MTAF Automobiļu katedras speciālisti. Izaicinājums norisināsies jau otro reizi. Pirmo reizi tas pulcēja deviņas komandas 2011. gadā. Latviju toreiz pārstāvēja komanda, kuras sastāvā bija prof. Leo Seļāvo, Reinholds Zviedris, Ģirts Strazdiņš un Artis Mednis Georgijs Kanonirs, Andris Gordjušins, Vadims Kurmis.
  • <link http: www.gcdc.net en>Plašāk par izaicinājumu

Share